Předplatné

Předplatné na sezónu 2020/2021

Rok ztrát a nálezů 

 

Lidé odjakživa něco ztrácejí a nalézají. Někdy jsou to ideály, jindy smysl života, a někdy dokonce ztratíme či nalezneme sami sebe. Hledáme, co jsme ztratili, abychom vzápětí ztratili, co jsme nalezli. Snažíme se proto žít tak, aby naše ztráty byly vyváženy našimi nálezy, což není nijak lehké. O tom, jak těžké to mnohdy je, vás poučí naše čtyři nové inscenace, jimiž v této sezóně obohatíme náš repertoár.

Nejprve uvedeme dokumentární drama Karpatský thriller, které napsal významný slovenský publicista Eugen Gindl. Hra vychází ze skutečné korupční kauzy z 90. let. Hlavní hrdinkou je bývalá investigativní novinářka, která opustila svou profesi, protože v panujících poměrech ztratila víru v její smysluplnost, a založila si reklamní agenturu. Do rukou se jí ale dostane materiál odhalující korupci na těch nejvyšších místech státního aparátu. Jistá nejmenovaná nadnárodní firma získává nelegálními způsoby ty nejlukrativnější státní zakázky pro prodej své předražené lékařské techniky. V hlavní hrdince zvítězí její bývalý novinářský instinkt, nalezne svůj ztracený zápal a pokusí se celou kauzu zveřejnit. Ale její snaha narazí na špinavé praktiky nejmenované nadnárodní firmy, která se ji pokusí nejprve společensky zdiskreditovat a později i vydírat a zastrašovat. V režii významného slovenského režiséra Romana Poláka vás čeká hořce zábavné politické divadlo, v němž je místo pro satiru i pro grotesku. Hru uvádíme v české premiéře.

Druhým titulem bude Shakespearův Macbeth. Tato nejkratší a nejsevřenější Shakespearova tragédie má zběsilý rytmus i velkou psychologickou hloubku. Autor v ní odhaluje temné stránky lidské duše a přitom ukazuje, jak se v člověku rodí zlo, které jej nakonec ovládne. Je to strhující drama Macbethova vzestupu a pádu. Drama muže, který nalezl cestu k moci, a když se po ní vydal, ztratil vše, pro co dříve žil. Drama, které nás nutí k zamyšlení nad tím, jak málo stačí, aby se probudilo to nejhorší v nás. K tomu, aby se z věrného a čestného králova vojevůdce stalo vraždící monstrum, stačila jen tři slova, která čarodějnice připojila ke svému pozdravu (Buď zdráv, Macbethe, brzo budeš král!). Macbethova ambiciózní manželka pak už dokázala svého váhavého muže přimět, aby věštbu svými krvavými činy naplnil. V režii uměleckého šéfa KSA Ivana Krejčího se můžete těšit na klasické alžbětinské drama, v němž není nouze o vraždy ani o duchaplné promluvy, a místy se v něm dokonce objeví i humor.

Posledním titulem bude tragikomedie Komáři britské dramatičky Lucy Kirkwoodové, jejíž premiéra v londýnském Národním divadle v roce 2017 se stala událostí sezony. Ačkoli je hra plná vtipně napsaných dialogů, zabývá se tématy, která nijak vtipná nejsou. Současná krize rodiny, v níž se rodiče věnují především vlastní kariéře, a ztrácejí tak kontakt se svými dětmi, je jedním z nich. Zároveň se zde reflektuje téma vědeckého pokroku, který posouvá hranice lidského poznání až za hranice běžné představivosti. Mimo ni je i úsilí vědců nalézt základní elementární částici, tzv. Higgsův boson, což by mělo ve výsledku pomoci odhalit tajemství vzniku vesmíru. Konfrontace vědy s reálným životem se promítá do osudů tří žen, které stojí v centru autorčiny pozornosti. Karen je slavná emeritní vědkyně, která málem získala Nobelovu cenu, Alice je její starší dcera, která jako jaderná fyzička Nobelovu cenu jednou možná dostane, a Jenny je mladší dcera, která po Nobelovce nijak netouží, protože všechny otázky jí zodpoví Google, kterému bezmezně důvěřuje. V režii Kateřiny Duškové se před vámi odehraje vtipně napsané komorní drama, které se chytře ptá po smyslu naší vlastní existence.

Věříme, že si z naší nové nabídky vyberete a že ani v nové sezóně neztratíte motivaci k návštěvám našeho divadla, v němž nejspíš nenaleznete všechny odpovědi, zato otázek, jak alespoň doufáme, vám nabídneme víc než dost. Přijďte se k nám pobavit i zamyslet, v dobré společnosti se to může.

Tomáš Vůjtek, dramaturg Komorní scény Aréna

 

Aktuální informace ohledně kompenzací pro naše předplatitele najdete zde.

 

 

Repertoár sezóny 2020/2021

Yasmina Reza: Obraz | režie: Vojtěch Štěpánek

Anton Pavlovič Čechov: Tři sestry | režie: Ivan Krejčí

Tracy Letts: Zabiják Joe | režie: Jiří Pokorný

Viliam Klimáček: Komiks | režie: Tomáš Dianiška

Nicolo Machiavelli: Mandragora | režie: Ivan Krejčí

Roland Schimmelpfennig: Zimní slunovrat | režie: Adam Svozil a Kristýna Jankovcová

Lucius Apuleius: Zlatý osel | režie: Pavel Gejguš

Torben Betts: Kočka v oreganu | režie: Petr Svojtka

Fjodor Michajlovič Dostojevskij – Andrzej Wajda: Zločin a trest | režie: André Hübner-Ochodlo

Samuel Beckett: Konec hry | režie: Ivan Krejčí

Eugen Gindl: Karpatský thriller | režie: Roman Polák

William Shakespeare: Macbeth | režie: Ivan Krejčí

Lucy Kirkwoodová: Komáři | režie: Kateřina Dušková

 

Brožura předplatného ke stažení zde

 

Prodej předplatného ukončen.